Akcija sakupljanja sredstava

Postavljeno

Početkom maja ove godine Webinarium je pokrenuo prvu crowdfunding kampanju, usmerenu ka prikupljanju sredstava za poboljšanje tehničkih uslova emitovanja webinara kao i za unapređenje sadržaja. Kampanja će trajati do jula meseca.

Od samoga starta i kreiranja Webinariuma, celokupan cilj projekta jeste izvođenje informativnog i edukativnog programa namenjenog svim zainteresovanim gledaocima u nameri približavanja tematika internet poslovanja, IT-a, marketinga i novih tehnologija. Kao takav, Webinarium predstavlja prvi projekat serije interaktivnih, edukativnih i besplatnih emisija u regionu.

Naš razvoj, entuzijazam i želja da nastavimo dalje proizvod su ogromnog broja pozitivnih komentara naše publike, koja raste iz meseca u mesec i zbog koje želimo da se i mi unapređujemo sa svakim sledećim webinarom.

Webinarium će se finansirati putem programa prijatelja i sponzora, koji još nije potpuno zaživeo. Zato nam je potrebna Vaša pomoć. Pokrenuli smo prvu akciju crowdfunding-a, tj. namenskog skupljanja sredstava putem donacija gde svako može pridodati i pomoći. Nema malih i nevažnih priloga – budite uz nas, a mi ćemo još dugo biti tu da Vam priređujemo sve kvalitetniji sadržaj.

Šta je crowdfunding?

 

Crowdfunding je specifičan oblik prikupljanja sredstava za započinjanje ili razvoj nekog projekta i nije lak. Crowdfunding je kovanica dve reči – crowd (masa, grupa ljudi) i funding (finansiranje) – finansiranje od velikog broja ljudi. Za razliku od traženja velikih investitora, crowdfunding se zasniva na doprinosima pojedinaca, manjih ili većih firmi kao i svih ostalih zainteresovanih fizičkih i pravnih lica. To se svodi na ciljne grupe desetina, stotina ili hiljada različitih lica koji će vam dati male iznose kako bi vam pomogli (iznosi mogu bukvalno ići od $5, pa naviše).

Koje su tri najbitnije stvari koje projekat mora da ima da bi bio uspešan u crowdfunding-u?

crowdfunding-infographicsPriča –pored toga što je projekat dobar, mora imati i dobru prezentaciju i priču. Nešto što će privući potencijalnu zajednicu i zainteresovati ih dovoljno da žele da vam pomognu

Društvena mreža – postaviti projekat na platformu i čekati da vam stiže novac nije dovoljno. Možete imati najbolji mogući projekat, ali džabe ako niko ne zna za njega. Crowdfunding je izuzetno zavistan od širenja vesti o vašem projektu na sve moguće načine (društvene mreže, vesti, razgovori, članci). Morate doći do zajednice.

Sistem nagrada – mali pokloni koje će vaši investitori dobiti kao znak pažnje za doprinos realizaciji vašeg projekta.

Sistem nagrada?

Kao i kod bilo koje investicije, svako očekuje nešto za svoj novac. U crowdfundingu se to svodi na izbor određenog sistema nagrada s kojim ćete se zahvaliti vašim “mikro-investitorima”. Te nagrade mogu biti simbolične, minimalistične, korisne ili samo znakovi pažnje – od javnog zahvaljivanja, do slanja privezaka, kapa, majica, besplatnog primerka proizvoda, pretplate… šta god smislite. Bitno je da bude interesantno, jer na kraju, ljudi neće dati priloge zato što je nagradna vredna, već zato što dele vaš entuzijazam, vašu ideju i žele da pomognu.

Crowdfunding Webinariuma se odvija preko platforme Indiegogo, koja je slična Kickstarter platformi, ali radi lakše sa zemljama u Evropi, i putem koje možete pogledati našu kampanju i učestvovati.

Nagrade koje smo ponudili (perks) su samo simbol naše zahvalnosti ali i miks sponzorskih opcija koje su odlična prilika za sve one koji su razmišljali o podršci na tom nivou.